Regulamin współpracy AVALON LOGISTICS GROUP  

§1. Definicje

Terminy użyte w niniejszym regulaminie otrzymują następujące znaczenie, o ile z kontekstu, w jakim zostały użyte nie wynika inaczej:

  • AVALON LOGISTICS GROUP Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Elektronowej 2, w skład której wchodzą:
    Avalon Logisitcs Group Sp. z o.o.
    Avalon Taxi Sp. z o.o.
    Avalon Cars Sp. z o.o.
    Wow Cars Sp. z o.o.
    Avalon Fleet Sp. z o.o.
    zwaną dalej: “Avalon”
  • Firma Avalon Logistics Group – Podmiot zatrudniający kierowców i kurierów aplikacji Uber, Bolt, FREENOW, Glovo, Uber Eats, Bolt Food, Wolt, Stuart, Jush, Pyszne.pl i innych aplikacji przewozowych i kurierskich.
  • Użytkownik – każda osoba rejestrująca się w portalu rozliczeniowym Avalon Logistics Group (Spirit24.pl) oraz każdy kurier i kierowca będący stroną umowy zlecenie zawartą z firmą Avalon Logistics Group Sp. z o.o.
  • Portal rozliczeniowy / Portal Avalon Logistics Group / strona www / strona internetowa – strona internetowa firmy Avalon Logistics Group, znajdująca się pod adresem www.avalon-logistics.pl oraz www.spirit24.pl
  • Składki ZUS – Składki ZUS to obowiązkowe składki płacone do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych liczone na podstawie przychodów każdego pracującego.
  • Rozliczenie – za rozliczenie uznajemy dokonanie czynności operacyjnych lub księgowych na koncie użytkownika powiązanych z otrzymanym raportem rozliczeniowym z aplikacji mobilnej, zgodnie z wybranym okresem rozliczeniowym przez użytkownika.
  • Rozliczenie miesięczne – okres czasu, w którym rozliczane są wszystkie przychody użytkowników do salda 0,00 zł, niezależnie od preferencyjnego czasu wypłat.
  • Okres rozliczeniowy – przedział czasu, w którym użytkownik wykonuje pracę, za którą zostanie rozliczony po zakończeniu tego okresu.
  • Aplikacje / aplikacje przewozowe / aplikacje kurierskie – Aplikacje mobilne służące do realizacji przewozu osób lub przewozu rzeczy. Do takich aplikacji zaliczają się: Uber, Bolt, FREENOW, Bliq, Glovo, Uber Eats, Bolt Food, Wolt, Stuart, Żabka Jush!, Pyszne.pl oraz wszystkie inne aplikacje, o których Avalon Logistics Group informuje na swojej stronie internetowej.
  • Kara umowna – określona suma zastrzeżona na wypadek powstania szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania niepieniężnego.

§2. Postanowienia ogólne

2.1 Administratorem niniejszego regulaminu jest Avalon Logistics Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Elektronowa 2, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000844358 NIP: 5242901933

2.2 Niniejszy dokument określa ogólne warunki korzystania z portalu rozliczeniowego Avalon Logistics Group oraz warunki współpracy z firmą Avalon Logistics Group Sp. z o.o.

2.3 Każdy użytkownik rejestrujący się w portalu rozliczeniowym SPIRIT24 jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym dokumentem, podpisanie umów oraz aktywacja konta w portalu rozliczeniowym jest równoznaczna z akceptacją warunków i zasad opisanych w niniejszych Zasadach Współpracy z Avalon.

2.4 Firma Avalon Logistics Group nie ponosi odpowiedzialności za skutki prawne wynikające z niezapoznaniem się z niniejszym dokumentem.

2.5 Rozpoczęcie współpracy i otrzymywanie wynagrodzenia jest możliwe po spełnieniu wszystkich warunków formalnych, w tym podpisaniu umów oraz dostarczeniu wymaganej dokumentacji zgodnej z §3 niniejszego regulaminu. Zgodnie z przepisami prawa, umowy mogą być zawierane w formie elektronicznej na podstawie oświadczenia woli, z wyjątkiem przypadków wskazanych w §3 pkt 3.3.3 dotyczących obcokrajowców.

2.6 W Avalon Logistics Group obowiązuje Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych (dalej: „Procedura”), o której mowa w Ustawie z dnia 24 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024, poz. 928), która jest dostępna pod adresem:
https://avalon-logistics.pl/ochrona_sygnalistow

Zgłoszenia ewentualnego naruszenia prawa z obszaru wskazanego w Procedurze należy dokonać w sposób opisany w § 7 Procedury.

§3. Dokumenty

Umowy

3.1 Każdy użytkownik zobowiązany jest do zawarcia odpowiedniej umowy, która jest warunkiem koniecznym do podjęcia współpracy z Avalon. System automatycznie przypisuje odpowiedni rodzaj umowy na podstawie wyborów dokonanych przez użytkownika podczas procesu rejestracji na stronie internetowej www.spirit24.pl

3.2 Rodzaje umów

3.2.1 Umowa Zlecenie – umowa jest niezbędna do podjęcia współpracy z Avalon Logistics Group. Dzięki umowie zlecenie będziesz zatrudniony jako kurier lub kierowca i zgłoszony do ZUS-u. Użytkownicy posiadający działalność gospodarczą z PKD z zakresu usług kurierskich lub taksówkarskich mogą podjąć współpracę wyłącznie poprzez zawarcie umowy współpracy (B2B).

3.2.2 Umowa najmu samochodu (nie dotyczy uczniów i studentów przed 26 rokiem życia) – Umowa najmu samochodu umożliwia Avalon Logistics Group prawne dysponowanie pojazdem jako samochodem służbowym. Dzięki temu użytkownik może korzystać z benefitów, takich jak zniżki na paliwo czy części samochodowe. W umowie znajduje się zapis gwarantujący, że nikt bez pisemnej zgody właściciela nie może użytkować najmowanego pojazdu. Umowa jest zawierana na czas nieokreślony i może zostać wypowiedziana w dowolnym momencie, bez dodatkowych kosztów i konieczności podawania przyczyny.

3.2.3 Umowa najmu pojazdu jednośladowego (nie dotyczy uczniów i studentów przed 26 rokiem życia) – Umowa dotyczy skuterów i motocykli. Dzięki niej pojazd jest traktowany jako służbowy, co pozwala na optymalizację podatkową zarobków użytkownika. W umowie zawarto klauzulę, że nikt bez zgody właściciela nie może użytkować najmowanego pojazdu. Umowa ma charakter bezterminowy i może być rozwiązana w dowolnym momencie, bez ponoszenia kosztów oraz bez konieczności uzasadnienia.

3.2.4 Umowa najmu roweru (nie dotyczy uczniów i studentów przed 26 rokiem życia) – Umowa najmu roweru pozwala na traktowanie go jako roweru służbowego, co umożliwia optymalizację podatkową zarobków. Podobnie jak w innych umowach najmu, nikt bez zgody właściciela nie może korzystać z najmowanego roweru. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony i może zostać wypowiedziana w dowolnym momencie, bez ponoszenia kosztów i konieczności podawania przyczyny.

3.2.5 OSWIADCZENIE DLA CELÓW PODATKOWYCH I UBEZPIECZENIA ZUS – W ramach współpracy pracownik zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, w którym określa swoją sytuację zawodową oraz wskazuje czy otrzymuje jakiekolwiek świadczenia. Oświadczenie to jest niezbędne do prawidłowego rozliczania przychodów użytkownika. W przypadku zmiany sytuacji zawodowej (np. podjęcie lub zakończenie pracy, ukończenie 26. roku życia, ukończenie studiów), użytkownik jest zobowiązany do aktualizacji oświadczenia w terminie nie dłuższym niż 7 dni od wystąpienia zmiany.

3.2.6 Umowa współpracy – Umowa współpracy dotyczy użytkowników prowadzących własną działalność gospodarczą, którzy chcą rozliczać się z Avalon Logistics Group w formie firma-firma (B2B). Umowa ta reguluje zasady współpracy oraz warunki rozliczania usług zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Obcokrajowcy, Nieletni, Studenci

3.3 Obcokrajowcy

3.3.1 Obcokrajowcy są zobowiązani do dostarczenia dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia wykonywania zlecenia firmie Avalon Logistics Group Sp. z o.o. Dokumenty można przesłać poprzez Panel Spirit24 lub dostarczyć osobiście do jednego z biur stacjonarnych firmy. Zgodnie z art. 4 § 2 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej “Podmiot powierzający pracę cudzoziemcowi żąda od cudzoziemca przedstawienia przed rozpoczęciem pracy ważnego dokumentu uprawniającego do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej”.

3.3.2 Obcokrajowcy są zobowiązani do zawarcia umowy z firmą Avalon Logistics Group Sp. z o.o. w formie pisemnej przed dopuszczeniem do pracy. 45 Umowę można zawrzeć poprzez Panel Spirit24 www.spirit24.pl

3.3.3 Obcokrajowcy przed zawarciem umowy z firmą Avalon Logistics Group Sp. z o.o. powinni zapoznać się z tłumaczeniem umowy w języku zrozumiałym, które znajdzie w Portalu Spirit24.pl

3.3.4 Obcokrajowcy, którzy nie posiadają pozwolenia na pracę wydanego przez Avalon Logistics Group Sp. z o.o., są zobowiązani do zaprzestania świadczenia zlecenia do momentu otrzymania niezbędnych dokumentów umożliwiających legalne zatrudnienie w firmie.

3.3.5 Cudzoziemiec, który chce zmienić stanowisko (zmiana z kuriera na kierowcę TAXI lub odwrotnie) musi koniecznie poinformować firmę Avalon Logistics Group przed zgłoszeniem chęci przejścia na inne aplikacje, w celu uzyskania nowego pozwolenia na pracę.

3.3.6 Wolny dostęp do rynku pracy mają:

Studenci (w decyzji z urzędu wojewódzkiego musi znajdować się art. 144 ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców z dnia 12 grudnia 2013 roku),

Absolwenci polskich szkół ponadpodstawowych,
Absolwenci studiów stacjonarnych,
Posiadacze Karty Polaka,
Posiadacze Karty Pobytu Stałego,
Posiadacze Ochrony uzupełniającej,
Posiadacze Pozwolenia na Pobyt Rezydenta Długoterminowego,
Posiadacze Pobytu ze względów humanitarnych,
Obywatele Unii Europejskiej,
Obywatele Islandii, Norwegii i Lichtensteinu.

3.4 Osoby poniżej 18 roku życia (Nieletni).

3.4.1 Każda osoba, która nie ukończyła 18. roku życia, przed rozpoczęciem pracy zobowiązana jest do dostarczenia następujących dokumentów:

  • Zgoda rodzica lub opiekuna prawnego na podjęcie zlecenia,
  • Świadectwo ukończenia 8 klas szkoły podstawowej lub aktualne świadectwo z wyższej szkoły,
  • Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku “Kurier rowerowy” (Badania wstępne).

3.4.2 Koszt uzyskania zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku kuriera rowerowego leży po stronie osoby niepełnoletniej, która chce podjąć zlecenie. Firma Avalon Logistics Group Sp. z o.o. nie refunduje tego kosztu.

3.4.3 Umowa zlecenie z osobą poniżej 18. roku życia, spełniającą wymagania prawne oraz warunki określone przez aplikacje kurierskie, wchodzi w życie z chwilą dopełnienia przez zleceniobiorcę wszelkich formalności związanych z podjęciem zlecenia. Dotyczy to w szczególności dostarczenia wszystkich niezbędnych dokumentów, o których mowa w §3 pkt. 3.4.1 niniejszych zasad współpracy. Osoby niepełnoletnie, które nie dostarczyły wymaganych dokumentów, nie są uprawnione do wykonywania zlecenia. W przypadku jego podjęcia bez spełnienia formalności są zobowiązane do natychmiastowego zaprzestania świadczenia zlecenia.

3.5 Studenci

3.5.1 Każdy użytkownik deklarujący status ucznia lub studenta zobowiązany jest do przesłania skanu lub zdjęcia dobrej jakości dokumentu potwierdzającego ten status (nie starszy niż 30 dni) oraz ważną legitymację studencką/uczniowską poprzez Panel Spirit24 www.spirit24.pl. Zleceniodawca zastrzega sobie możliwość odrzucenia dokumentów w przypadku stwierdzenia ich nieprawidłowości, niezgodności ze stanem faktycznym, podrobienia lub sfałszowania. Dokumenty te są niezbędne do poprawnej weryfikacji statusu ucznia lub studenta. Użytkownik jest zobowiązany do aktualizacji oświadczenia zleceniobiorcy w terminie nie dłuższym niż 3 dni od zmiany statusu (np. rozpoczęcia lub ukończenia szkoły lub studiów).

§4. Zakończenie współpracy, przerwy w wykonywaniu zlecenia

4.1 Wypowiedzenie umowy

4.1.1 Każdy użytkownik kończący współpracę z firmą Avalon Logistics Group zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie firmy. W tym celu należy wypowiedzieć umowę zlecenie poprzez złożenie odpowiedniego pisma mailowo na adres kontakt@avalon-logistics.pl lub poprzez Panel Spirit24 www.spirit24.pl

4.1.2 Avalon Logistics Group wypowie automatycznie umowę zlecenie przy braku aktywności w aplikacji (braku rozliczenia) po upływie 90 dni

4.2 Przerwy w wykonywaniu zlecenia

4.2.1 Każdy użytkownik planujący przerwę w wykonywaniu zlecenia trwającą dłużej niż 90 dni powinien poinformować o tym firmę Avalon Logistics Group. Powiadomienie może zostać przesłane drogą mailową lub poprzez Panel Spirit24 www.spirit24.pl i powinno zawierać dane użytkownika oraz dokładny okres planowanej przerwy.

4.2.2 Brak informacji o przerwie w wykonywaniu zlecenia, która trwa dłużej niż 90 dni, może skutkować wypowiedzeniem umowy przez firmę Avalon Logistics Group i zakończeniem współpracy z użytkownikiem.

§5. Użytkownicy aplikacji przewozowych (TAXI): UBER, BOLT, FREENOW, BLIQ lub innych

5.1 Wypisy z licencji taksówkarskiej

5.1.1 Każdy użytkownik rejestrujący się z zamiarem świadczenia usług na aplikacjach przewozowych (np. Uber, Bolt, FREENOW lub innych) zobowiązany jest do dostarczenia firmie Avalon Logistics Group Sp. z o.o. dokumentów niezbędnych do:

  • Wnioskowania o wypis z licencji taksówkarskiej na swój samochód (nie dotyczy użytkowników wynajmujących pojazd, który już posiada taki wypis),
  • Zgłoszenia użytkownika do wykazu kierowców w wybranym urzędzie miasta.

5.1.2 Wypis z licencji taksówkarskiej uprawnia użytkownika do przewozu pasażerów na terenie miasta, dla którego został wydany. Świadczenie usług przewozu pasażerów poza obszarem objętym wypisem lub ogólnie bez posiadania wypisu z licencji taksówkarskiej jest surowo zakazane i podlega karze umownej w wysokości 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych), zgodnie z §13 niniejszych Zasad Współpracy.

5.1.3 Każdy użytkownik rozpoczynający świadczenie zleceń na aplikacjach przewozowych zobowiązany jest do zapoznania się z obowiązującymi uchwałami i regulacjami miasta, w którym będzie prowadził przewóz osób, oraz do ich bezwzględnego przestrzegania.

5.1.4 Użytkownik zobowiązany jest do odebrania wypisu z licencji taksówkarskiej od firmy Avalon w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia poinformowania go o możliwości odbioru dokumentu. Niewywiązanie się z tego obowiązku może skutkować opóźnieniem w rozpoczęciu współpracy lub zwrotem wypisu z licencji taksówkarskiej do Urzędu Miasta, co jest jednoznaczne z wykreśleniem pojazdu oraz kierowcy z licencji taksówkarskiej Avalon

5.2 Lista wymaganych dokumentów

5.2.1 Zaświadczenie o niekaralności – nie starsze niż 30 dni na dzień składania wniosku.

5.2.2 Prawo jazdy. Kierowca musi posiadać ważne, polskie prawo jazdy kategorii B.

5.2.3 Dowód rejestracyjny pojazdu. W dowodzie rejestracyjnym musi znajdować się pieczątka “TAXI”, potwierdzająca jego przeznaczenie do świadczenia usług przewozowych.

5.2.4 Kierowca zobowiązany jest przedstawić orzeczenie lekarskie, zgodne z art. 43 pkt 2 i art. 229 §4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm.), potwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy jako kierowca. 92

5.2.5 Orzeczenie psychologiczne. Użytkownik musi dostarczyć orzeczenie psychologiczne, które potwierdza brak przeciwwskazań psychologicznych do pracy na stanowisku kierowcy taksówki. 93

W zależności od miasta mogą być wymagane dodatkowe dokumenty 94

5.3 Koszty wnioskowania o wypis z licencji taksówkarskiej

5.3.1 Wszelkie koszty związane z uzyskaniem dokumentacji niezbędnej do wnioskowania o wypis z licencji taksówkarskiej ponosi Avalon Logistics Group, chyba że w niniejszym regulaminie wskazano odstępstwa od tej zasady.

5.3.2 Koszt badań (orzeczenie lekarskie i psychologiczne o braku przeciwwskazań do pracy jako kierowca taksówki) wynosi, w zależności od miasta, od 280,00 do 350,00 zł.

5.3.3 Zaświadczenie o niekaralności to koszt 30,00 zł za każdą sztukę dokumentu. W przypadku wnioskowania na większą ilość miast sugeruje się wykonanie kopii notarialnej zaświadczenia. Koszt kopii notarialnej wynosi około 8,00 zł.

5.3.4 Przegląd specjalistyczny TAXI (niezbędny do wbicia pieczątki “TAXI” w dowód rejestracyjny pojazdu) kosztuje 42,00 zł. Wskazana cena może ulegać zmianie i jest ustalana zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

5.3.5 Oznakowanie TAXI, w zależności od rodzaju lampy, miasta oraz wymogów wynikających z lokalnych uchwał, kosztuje od 110,00 zł do 350,00 zł.

5.3.6 Koszt jednego wypisu z licencji taksówkarskiej wynosi od 20,00 zł do 50 zł w zależności od gminy / miasta.

Uwaga: Wszystkie podane koszty są orientacyjne, uśrednione i mogą różnić się w zależności od miasta, czasu, obowiązujących przepisów prawa i stawek firm zewnętrznych. Firma Avalon Logistics Group Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za aktualne cenniki oraz nie gwarantuje wskazanych cen.

5.4 Wypisy z licencji taksówkarskiej – kary umowne

5.4.1 Wypisy z licencji taksówkarskiej są traktowane jak papiery wartościowe, których jedynym właścicielem pozostaje firma Avalon

5.4.2 Każdy użytkownik wykonujący zlecenie na aplikacjach przewozowych otrzymuje oryginał(-y) wypisu z licencji taksówkarskiej i ma ustawowy obowiązek posiadania tego dokumentu przy sobie w trakcie wykonywania przewozu osób taksówką. Brak odpowiedniego dokumentu podczas wykonywania przewozu osób skutkuje nałożeniem kary umownej w wysokości określonej w §13 niniejszych Zasad Współpracy.

5.4.3 Każdy użytkownik wykonujący zlecenie na aplikacjach przewozowych ma ustawowy obowiązek mieć przy sobie oryginał ważnego (aktualnego) orzeczenia lekarskiego i psychologicznego. W przypadku braku odpowiedniego dokumentu podczas wykonywania przewozu osób, Użytkownika obowiązują kary umowne w kwocie ustalonej w §13 niniejszych Zasad Współpracy.

5.4.4 Użytkownik ma obowiązek posiadania wszystkich wymaganych oznaczeń TAXI zgodnie z uchwałami miasta, w którym świadczy usługi przewozowe. Brak wymaganych oznaczeń pojazdu podczas wykonywania zlecenia skutkuje nałożeniem kary umownej określonej w §13 niniejszych Zasad Współpracy.

5.4.5 Użytkownik rezygnujący ze współpracy (również w przypadku sprzedaży pojazdu) zobowiązany jest do zwrotu wypisów z licencji taksówkarskiej w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty zakończenia wypowiedzenia umowy zlecenie przez którąkolwiek ze stron lub od dnia sprzedaży pojazdu. Niezwrócenie wypisów w określonym terminie (30 dni) skutkuje nałożeniem kary umownej w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwóch tysięcy złotych) za każdy nieoddany wypis.

5.4.6 W przypadku zgubienia, zniszczenia lub innej utraty wypisu z licencji taksówkarskiej, użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania firmy Avalon Logistics Group Sp. z o.o. oraz zaprzestania wykonywania zleceń do momentu otrzymania wtórnika wypisu. Niedopełnienie tego obowiązku skutkuje nałożeniem kary umownej w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwóch tysięcy złotych) za każdy utracony wypis.

5.4.7 Użyczanie pojazdów z wypisami z licencji taksówkarskiej Avalon w celach zarobkowych (przewóz osób) osobom trzecim, które nie zostały zgłoszone do wykazu kierowców w urzędzie miasta, nie są zarejestrowane w portalu rozliczeniowym Avalon Logistics Group i nie posiadają wymaganych dokumentów, jest surowo zakazane. Naruszenie tego zakazu skutkuje nałożeniem kary umownej w wysokości 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych).

5.4.8 Każdy użytkownik wykonujący zlecenie na aplikacjach przewozowych ma obowiązek posiadania ważnego polskiego prawa jazdy kategorii B. Brak ważnego prawa jazdy podczas wykonywania przewozu osób skutkuje nałożeniem kary umownej określonej w §13 niniejszych Zasad Współpracy.

5.4.9 Użytkownik zobowiązany jest do posiadania wszystkich dokumentów wymaganych przez lokalne uchwały miasta oraz przez Ustawę o transporcie drogowym. Brak któregokolwiek z wymaganych dokumentów skutkuje nałożeniem kary umownej określonej w §13 niniejszych Zasad Współpracy.

§6. Prowizja Avalon (koszty rozliczeniowe)

6.1 Firma Avalon pobiera prowizję za rozliczenia aplikacji TAXI (Uber, Bolt, FREENOW i inne) w wysokości:

  • 50,00 zł za rozliczenie, niezależnie od ilości używanych w danym okresie czasu aplikacji TAXI, obejmujące dokonanie czynności operacyjnych lub księgowych na koncie użytkownika powiązanych z otrzymanymi raportami rozliczeniowym z aplikacji mobilnych, zgodnie z wybranym okresem rozliczeniowym przez użytkownika. Obowiązkowy okres rozliczeniowy w przypadku wynajmowania pojazdów.
  • 75,00 zł za wszystkie aplikacje (rozlicznie dwutygodniowe)
  • 100,00 zł za wszystkie aplikacje (rozliczenie miesięczne)
  • 1% od obrotu brutto, niezależnie od liczby używanych aplikacji TAXI i częstotliwości rozliczeń.

6.2 Za rozliczanie aplikacji kurierskich (np. Glovo, Wolt, Uber Eats, Bolt Food, Stuart, Żabka Jush!, i inne) Avalon pobiera prowizję w wysokości:

  • 30,00 zł za każdą aplikację (rozliczenie tygodniowe)
  • 30,00 zł za każdą aplikacje (rozliczenie dwutygodniowe)
  • 45,00 zł za każdą aplikacje (rozliczenie miesięczne)
  • 15,00 zł rozliczenie na żądanie (realizowane codziennie)
  • 50,00 zł opłata aktywacyjna

6.3 Firma Avalon zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości prowizji za rozliczanie dowolnej aplikacji. O takich zmianach użytkownik zostanie poinformowany z wyprzedzeniem, nie krótszym niż 7 dni przed wprowadzeniem nowych stawek.

6.4 Firma Avalon zastrzega sobie prawo do rewaloryzacji stałych opłat prowizyjnych każdego 1 stycznia o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych (inflację) za poprzedni rok kalendarzowy, ogłaszany przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.

6.5 Jeśli użytkownik nie wykonywał zleceń w danym okresie rozliczeniowym, nie ponosi żadnych kosztów z tego tytułu.

6.6 Informacje o aktualnych wysokościach prowizji oraz promocjach są dostępne na stronie głównej firmy pod adresem:
https://avalon-logistics.pl/aktualnosci-pl/jakie-oplaty-ponosze-wspolpracujac-z-partnerem

6.7 Minimalna kwota do wypłaty środków z portalu SPIRIT24 wynosi 50,00 zł brutto w skali tygodniowej*. Jeżeli w danym miesiącu od użytkownika zostaną pobrane składki ZUS, minimalna kwota do wypłaty w kolejnych tygodniach tego miesiąca będzie równa prowizji Avalon. Wypłata środków nie będzie możliwa, jeśli koszt prowizji przewyższa saldo użytkownika w danym okresie rozliczeniowym.

§7. Okresy rozliczeniowe

7.1 Każdy użytkownik samodzielnie wybiera częstotliwość swoich rozliczeń. Możliwe opcje to rozliczenia: cotygodniowe, dwutygodniowe, comiesięczne, na żądanie zgodnie z harmonogramem rozliczeń.

7.1.1 Harmonogram rozliczeń na żądanie: Rozliczenia wykonujemy w każdy roboczy dzień. Należy pamiętać, że rozliczeniu podlega całe dostępne saldo, a nie poszczególne raporty.

7.1.2 W dniu wykonywania rozliczeń miesięcznych wszyscy użytkownicy są rozliczani do 0,00zł niezależnie od wybranej częstotliwości wypłat. Po kliknięciu przycisku „Rozlicz mnie wcześniej” żądanie wypłaty jest ważne do piątku do godziny 12:00.

7.3 Okres rozliczeniowy w aplikacji Uber Driver (Uber, Uber Eats) trwa tydzień, od poniedziałku od godziny 04:00 do następnego poniedziałku do godziny 03:59.

7.4 Okres rozliczeniowy w aplikacji Bolt Driver trwa tydzień, od poniedziałku od godziny 00:00 do niedzieli do godziny 23:59.

7.5 Okres rozliczeniowy w aplikacji FREENOW trwa tydzień, od poniedziałku od godziny 00:00 do niedzieli do godziny 23:59.

7.6 Okres rozliczeniowy w aplikacji Bliq trwa tydzień, od poniedziałku od godziny 00:00 do niedzieli do godziny 23:59.

7.7 Okres rozliczeniowy w aplikacji Glovo trwa tydzień, od poniedziałku od godziny 00:00 do niedzieli do godziny 23:59. Raporty z aplikacji Glovo są wysyłane w środy lub czwartki. Po ich otrzymaniu firma Avalon Logistics Group niezwłocznie realizuje przelewy. W przypadku, gdy kurier wypłaci gotówkę po zakończeniu okresu rozliczeniowego (np. w poniedziałek, wtorek lub środę nowego tygodnia), wypłacona gotówka zostanie odjęta od kwoty rozliczenia z poprzedniego tygodnia. Szczegóły dotyczące wypłat gotówki są widoczne w zestawieniu, które kurier otrzymuje na swój adres e-mail bezpośrednio od firmy Glovo.

7.8 Okres rozliczeniowy w aplikacji Żabka Jush! trwa tydzień, od poniedziałku od godziny 00:00 do niedzieli do godziny 23:59. Zestawienia są przesyłane przez Żabka Jush! w środy.

7.9 Okres rozliczeniowy w aplikacji Stuart trwa tydzień, od poniedziałku od godziny 00:00 do niedzieli do godziny 23:59. Zestawienia są przesyłane przez Stuart w środy lub czwartki.

7.10 W aplikacji Wolt okres rozliczeniowy trwa od 1. do 7. dnia miesiąca oraz kolejno co 7 dni, aż do ostatniego dnia miesiąca. Zestawienia są wysyłane przez firmę Wolt w ciągu 2 do 7 dni od zakończenia okresu rozliczeniowego. Wypłaty realizowane są nie wcześniej niż w dniu otrzymania raportu o przychodach kurierów.

7.11 Okres rozliczeniowy w aplikacji Bolt Food trwa tydzień, od poniedziałku od godziny 00:00 do niedzieli do godziny 23:59. Zestawienia są przesyłane przez Bolt Food w poniedziałki.

7.12 Rozliczenie dwutygodniowe jest realizowane każdego 15 dnia miesiąca lub w pierwszy pracujący dzień tygodnia jeśli wypada w weekend lub dzień wolny.

7.13 Firma Avalon zastrzega sobie prawo do zmiany harmonogramu rozliczeń.

7.14 Okres rozliczenia miesięcznego obejmuje zawsze pełne tygodnie. (Nie dotyczy aplikacji Wolt).

7.15 Użytkownicy współpracujący w formie B2B (Business-to-Business) są rozliczani według takich samych okresów rozliczeniowych, jak użytkownicy na pozostałych typach umów.

7.16 Wszystkie rozliczenia, zgodnie z preferencjami użytkownika, są realizowane w dniu zaksięgowania środków od aplikacji, dla której świadczone są usługi. Jednak firma Avalon zastrzega sobie prawo do wypłaty środków w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych, zgodnie z postanowieniami umowy.

7.17 Firma Avalon dokłada wszelkich starań, aby realizować rozliczenia tak szybko, jak to możliwe. Jednak w wyjątkowych sytuacjach realizacja rozliczeń może być technicznie niemożliwa. Dotyczy to w szczególności: problemów technicznych niezależnych od Avalon przerw w działaniu systemów bankowych, braku lub opóźnień w przekazaniu raportów rozliczeniowych od firm partnerskich, opóźnień lub braku przelewów od firm partnerskich, sytuacji, w których dzień rozliczenia pokrywa się z dniem ustawowo wolnym od pracy. W takich przypadkach firma Avalon zrealizuje rozliczenia w najbliższym możliwym terminie.

§8. Składki ZUS i podatek dochodowy

8.1 Użytkownik rejestrujący się w portalu rozliczeniowym SPIRIT24 podpisujący umowę zlecenie, zgodnie z §2 pkt. 2.3 niniejszego dokumentu, oświadcza, że rozumie, iż jego dane zostaną przekazane do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zgodnie z wypełnionym oświadczeniem do celów podatkowych. Z chwilą przekazania danych użytkownik zostaje zarejestrowany jako zleceniobiorca firmy Avalon. Zapis nie dotyczy użytkowników rozliczających się na podstawie umowy B2B i studentów przed ukończeniem 26 roku życia.

8.2 Każdy użytkownik zostanie obciążony kosztami składek ZUS wynikającymi z ustawowego obowiązku ich odprowadzania z tytułu umowy zlecenie. Zapis nie dotyczy: uczniów lub studentów przed ukończeniem 26 roku życia oraz osób rozliczających się na podstawie umowy B2B.

8.3 Wysokość składek ZUS zależy od statusu zawodowego użytkownika oraz treści deklaracji zawartych w dokumencie „OSWIADCZENIE DLA CELÓW PODATKOWYCH I UBEZPIECZENIA ZUS”, zgodnie z §3 pkt. 3.2.5 niniejszego regulaminu. Użytkownik ma obowiązek aktualizowania tego dokumentu zgodnie z obowiązującymi zasadami.

8.4. Użytkownik przystępuje do programu PPK po przepracowaniu 90 dni z tytułu umowy zlecenia pod warunkiem, że podlega obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym i nie zadeklarował rezygnacji z PPK podczas rejestracji konta w systemie SPIRIT24

8.5 Użytkownicy, którzy posiadają status ucznia lub studenta i jednocześnie nie ukończyli 26 roku życia, są zwolnieni z opłacania podatku dochodowego oraz składek ZUS, po pomyślnej akceptacji przesłanego zaświadczenia ze szkoły/uczelni lub ważnej legitymacji uczniowskiej/studenckiej przez konto użytkownika SPIRIT24

8.5 Jeśli użytkownik posiada status ucznia lub studenta, ale ukończył 26 rok życia, nie jest zwolniony ze składek ZUS oraz podatku dochodowego. Wysokość tych zobowiązań zależy od złożonego oświadczenia dla celów podatkowych i ubezpieczenia ZUS.

§9. Współpraca B2B i zasady rozliczeń

9.1. Umowę Współpracy (B2B) może zawrzeć wyłącznie Użytkownik:
a) prowadzący działalność gospodarczą, lub
b) będący członkiem zarządu, pełnomocnikiem umocowanym do reprezentacji lub prokurentem spółki.
Właściciel firmy powinien dopisać w CEIDG/KRS odpowiednie PKD związane z wykonywanymi usługami:
49.32.Z – dla aplikacji taksówkarskich,
53.20.Z – dla aplikacji kurierskich.

9.1.1. Użytkownik zobowiązany jest do osobistego świadczenia usług. Przekazywanie zleceń osobom trzecim – w tym pracownikom lub współpracownikom zatrudnionym w ramach prowadzonej działalności gospodarczej – jest dopuszczalne wyłącznie po uprzednim, pisemnym poinformowaniu Avalon Logistics Group i uzyskaniu akceptacji oraz aktywacji kont aplikacyjnych.

9.2. Użytkownik wykonujący usługi w aplikacjach TAXI zobowiązany jest do posiadania ważnego wypisu/-ów z licencji taksówkarskiej wydanej dla Avalon.

9.2.1. Użytkownicy odbierający płatności gotówkowe od pasażerów w trakcie realizacji przejazdów nie wydają paragonów fiskalnych z kas rejestrowanych na ich działalność gospodarczą.

9.3. Rozliczenia w modelu B2B realizowane są w formie samofakturowania – Użytkownik upoważnia Avalon do wystawiania faktur w jego imieniu, na podstawie danych z systemu rozliczeniowego Spirit24.
Faktury przekazywane są w formie elektronicznej poprzez e-mail.
Użytkownik zobowiązany jest do:

  • niewystawiania osobnych faktur za te same usługi,
  • aktualizacji danych firmowych (adres, NIP, status VAT),
  • weryfikacji poprawności danych zawartych na fakturach.

9.3.1. Użytkownicy niebędący czynnymi podatnikami VAT otrzymują faktury, w których kwota brutto równa się kwocie netto.

9.3.2. Użytkownicy będący czynnymi podatnikami VAT otrzymują faktury z wyszczególnionym podatkiem VAT.

9.4. Faktury kosztowe (np. za paliwo) nie mogą być wystawiane na dane spółki Avalon. Powinny być one wystawiane na dane działalności gospodarczej Użytkownika, jeśli ten chce je rozliczać samodzielnie.
SPIRIT24 nie przewiduje możliwości dodawania takich faktur za pośrednictwem konta Użytkownika.

9.4.1. Użytkownicy będący czynnymi podatnikami VAT nie otrzymują zwrotu podatku VAT od Avalon. VAT stanowi koszt po stronie Użytkownika.

9.5. Wysokość prowizji aplikacji jest jednakowa dla wszystkich Użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w §6.

9.6. Kompensaty i sposób rozliczeń
W przypadku, gdy Avalon wystawia na rzecz Użytkownika faktury (np. za wynajem pojazdu, opłatę rozliczeniową lub inne koszty wynikające z umowy), a jednocześnie wystawiana jest w imieniu Użytkownika (w ramach samofakturowania) faktura za wykonane przez niego usługi, obie strony dopuszczają możliwość kompensaty wzajemnych należności.

Rozliczenie następuje poprzez potrącenie kwoty należnej Użytkownikowi z tytułu świadczonych usług z kwotami, które Użytkownik zobowiązany jest zapłacić Avalon.
Na podstawie salda końcowego:

  • jeśli kwota należna Użytkownikowi przewyższa zobowiązania – wypłacane jest wynagrodzenie odpowiadające różnicy,
  • jeśli kwota należna Użytkownikowi nie pokrywa zobowiązań – Użytkownik zobowiązany jest do uregulowania pozostałej kwoty we wskazanym terminie.

Kompensata jest dokumentowana i przedstawiana Użytkownikowi w formie zestawienia rozliczeniowego poprzez e-mail.

§10. Podatek VAT i Ryczałt

Przewóz osób (aplikacje przewozowe TAXI)

10.1 Każdy użytkownik wykonujący zlecenie przy użyciu aplikacji przewozu osób (TAXI) otrzymuje wynagrodzenie za każdy kurs w kwocie brutto, która zawiera m.in. podatek VAT w wysokości 8%.

10.2 Stawka VAT 8% jest naliczana wyłącznie od wartości bazowej kursów z pasażerami. Preferencyjna stawka VAT 8% nie dotyczy innych form przychodów oferowanych przez aplikacje przewozowe.

10.3 Wszystkie inne dochody, takie jak bonusy, questy, dodatki, mnożniki, zwroty, zwiększenia przychodu i inne (niezależnie od ich nazwy), nie są uznawane za przewóz osób w rozumieniu Ustawy o VAT. W związku z tym do tych przychodów stosuje się standardową stawkę VAT wynoszącą 23%.

10.3.1 Napiwki nie podlegają opodatkowaniu

10.4 Podatek VAT (zarówno 8%, jak i 23%) jest naliczany na podstawie przychodów użytkownika i terminowo odprowadzany do odpowiedniego urzędu skarbowego.

10.5 Kwoty podatku VAT są naliczane i obciążają użytkownika zgodnie z raportami, które firma Avalon Logistics Group otrzymuje od aplikacji przewozowych.

10.6 Firma Avalon nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne błędy w naliczaniu wartości kursów przez aplikacje przewozowe. Wynika to z braku technicznej możliwości ingerencji w systemy tych aplikacji. Wszelkie niezgodności dotyczące naliczonych kwot użytkownik powinien wyjaśniać bezpośrednio z firmą obsługującą daną aplikację.

10.7 Firma Avalon zastrzega sobie prawo do aktualizacji stawek VAT w związku z wprowadzeniem zmian w przepisach prawa, nowych ustaw lub modyfikacji sposobów rozliczeń stosowanych przez aplikacje przewozowe.

Przewóz rzeczy (aplikacje kurierskie)

10.8 Użytkownicy rozliczający się na podstawie umowy zlecenie w aplikacjach Glovo, Wolt i Stuart nie są obciążani podatkiem VAT.

10.9 W aplikacji Uber Eats przychody użytkownika są częściowo przedstawiane po pomniejszeniu o podatek VAT 23%. W tygodniowych podsumowaniach aplikacja wyróżnia rubryki „Podatki”, które zawierają podatek VAT 23% zarówno od przewozu rzeczy, jak i od innych dochodów, takich jak bonusy, questy, mnożniki czy dodatki. Należy pamiętać, że kwoty przychodów w tej aplikacji są automatycznie pomniejszane o wartość tych rubryk.

10.10 Aplikacja Bolt Food, jako podmiot zagraniczny, stosuje mechanizm rozliczenia „odwrotnego obciążenia VAT”. Oznacza to, że przychody użytkownika są pomniejszane o podatek VAT w wysokości 23%, który nie jest odprowadzany przez Bolt Food, lecz pozostaje obowiązkiem podatkowym użytkownika w kraju.

Podatek Ryczałt 8,5%

10.11 Każdy użytkownik rozliczający się na podstawie umowy zlecenie i umowy najmu samochodu, roweru lub pojazdu jednośladowego jest prawnie zobowiązany do samodzielnego odprowadzania podatku ryczałtowego w wysokości 8,5% do odpowiedniego Urzędu Skarbowego.

10.12 Zgodnie z obowiązującymi przepisami, podatek ryczałtowy 8,5% należy opłacać raz w miesiącu, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnięto przychód.

10.13 Kwota podatku do opłacenia jest wyliczana automatycznie na koncie użytkownika Avalon Logistics Group. Raport ten jest generowany do 10. dnia każdego miesiąca, po zakończeniu miesiąca, w którym użytkownik osiągnął przychód.

10.14 Użytkownik zobowiązany jest przelać wyliczoną w panelu użytkownika SPIRIT24 kwotę podatku ryczałtowego na swój mikrorachunek podatkowy, najpóźniej do 20. dnia miesiąca po miesiącu, w którym otrzymał przelew.
Numer mikrorachunku można wygenerować na stronie:

https://www.podatki.gov.pl/generator-mikrorachunku-podatkowego, podając swój numer PESEL.
Po zakończonym roku podatkowym użytkownik jest zobowiązany do wypełnienia deklaracji podatkowej PIT-28.

10.15 Firma Avalon nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje prawne wynikające z nieodprowadzania podatku ryczałtowego w wysokości 8,5% przez użytkownika. Podatek ten jest zobowiązaniem osoby fizycznej, którego firma nie ma prawa opłacać w imieniu użytkownika.

§11. Faktury kosztowe

11.1 Każdy użytkownik zawierający umowę najmu samochodu, roweru lub pojazdu jednośladowego ma możliwość rozliczania faktur kosztowych.

11.2 Dodawanie faktur kosztowych pozwala na obniżenie dwóch podatków, które nie mogą być pomniejszane w ramach samej umowy zlecenie:

11.2.1 Podatek VAT – Połowa wartości VAT z faktur obniża VAT należny w wysokości 8% (przewóz osób) lub 23% (bonusy i dodatki) – dotyczy wyłącznie aplikacji TAXI.

11.2.2 Ryczałt 8,5% – Kwota brutto z faktury VAT pomniejsza podstawę opodatkowania podatkiem ryczałtowym 8,5%.

11.3 Faktury muszą być związane z wykonywaną pracą i jej obowiązkami. Faktury dwustronne są akceptowane wyłącznie w formacie PDF jako skan dokumentu w jednym pliku.

11.4 Faktury powinny być dodawane na bieżąco w zakładce “FAKTURY” poprzez panel Spirit24 zgodnie z okresem rozliczeniowym, do którego się odnoszą. Faktury nie mogą być starsze niż 75 dni. Faktury są rozliczane tylko w przypadku dodatniego salda klienta.

11.5 Dane wprowadzone w formularzu dodawania faktur muszą być zgodne z treścią faktury, w tym ze wszystkimi znakami specjalnymi (np. spacjami), oraz odzwierciedlać stan faktyczny.

11.6 Faktury dodawane do portalu muszą być opłacone. Jeśli na fakturze brak jest informacji o dokonanej płatności, należy dołączyć potwierdzenie płatności w formie zeskanowanego dokumentu. W przypadku takich faktur, podobnie jak w przypadku faktur dwustronnych, należy przesłać skan faktury oraz potwierdzenie w jednym pliku PDF.

11.7 Poniżej znajduje się przykładowa lista przedmiotów i usług, które mogą znaleźć się na fakturach kosztowych. Lista ta nie jest wyczerpująca ani ostateczna, lecz ma na celu wskazanie ogólnych zasad dotyczących akceptacji faktur. Należy pamiętać, że na fakturach powinny znajdować się wyłącznie rzeczy niezbędne do wykonywania pracy. Przykładowo, akceptowane będzie fakturowanie usługi naprawy samochodu, natomiast faktura za sprzęt warsztatowy (np. podnośnik pneumatyczny czy klucz do świec) zostanie odrzucona.

11.8 Dozwolone na fakturze:

  • Kierowcy pojazdów silnikowych: Paliwo, myjnia, naprawa samochodu, opony, akcesoria do samochodu (uchwyty do telefonu, zapachy, ładowarki, transmitery FM, radio, apteczka, trójkąt, gaśnica itp.), usługi dotyczące serwisowania samochodu (w tym również przegląd techniczny i przegląd taxi na stacji diagnostycznej), części samochodowe, płyny eksploatacyjne, parking strzeżony.
  • Kurierzy korzystający z roweru lub hulajnogi elektrycznej: Naprawa pojazdu, części zamienne, odzież ochronna (rękawiczki, okulary, kask, ochraniacze), akcesoria rowerowe typu uchwyty na telefon lub bidon, lampki, plecak termiczny.
  • Kierowcy i kurierzy (wszyscy): Materiały biurowe typu zeszyty, notatniki, spinacze itp. (w rozsądnych ilościach), elektronika niezbędna do wykonywania pracy, badania wstępne, lekarskie i psychologiczne, opłata za kopie notarialne dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku o wypis z licencji taxi, doładowanie telefonu na kartę, gaz pieprzowy.

11.9 Niedozwolone na fakturze:

  • Kierowcy i kurierzy (wszyscy): Abonamenty (telefon, Internet, telewizja), pojazdy, jedzenie i inne artykuły spożywcze (w tym również napoje), artykuły tytoniowe i alkoholowe, odzież, narzędzia samochodowe i warsztatowe, materiały budowlane, usługi hotelarskie i turystyczne, usługi medyczne niezwiązane z medycyną pracy, ubezpieczenia, materiały marketingowe, broń czarnoprochowa, atrapa broni lub replika, części i sprzęt komputerowy, konsole do gier, chemia gospodarcza, sprzęt AGD i RTV (kuchenka, lodówka, telewizor, itp.).

11.10 Przy zakupie sprzętu elektronicznego na fakturę VAT należy pamiętać, że gwarancja na ten sprzęt zostaje skrócona do 12 miesięcy. Należy zachować oryginał faktury.

11.11 Faktury budzące wątpliwości mogą zostać poddane dodatkowej weryfikacji.

11.12 Firma Avalon zastrzega sobie prawo do odrzucenia faktury bez podawania przyczyny.

§12. Prowizje stosowane przez aplikacje

Prowizje pobierane przez aplikacje przewozowe i kurierskie

Aplikacje przewozowe

12.1 Aplikacja Bolt pobiera prowizję od każdego kursu w wysokości ustalanej indywidualnie, zależnie od miasta i aktualnych promocji. Dodatkowo od tej prowizji naliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.

12.2 Aplikacja Uber nalicza prowizję od każdego kursu w wysokości ustalanej indywidualnie, zależnie od miasta i aktualnych promocji. Dodatkowo od tej prowizji naliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.

12.3 Aplikacja FREENOW pobiera prowizję od każdego kursu w wysokości ustalanej indywidualnie, w zależności od miasta i aktualnych promocji, a także podatek VAT w wysokości 23% od tej prowizji.

12.4 Aplikacja Bliq pobiera prowizję od każdego kursu w wysokości ustalanej indywidualnie, w zależności od miasta i aktualnych promocji, a także podatek VAT w wysokości 23% od tej prowizji.

Aplikacje kurierskie

12.5 Aplikacja Glovo pobiera od użytkownika prowizję w wysokości 4,92 zł raz w tygodniu.

12.6 Aplikacja Uber Eats nie nalicza prowizji od kuriera. Jednak w szczegółach rozliczeń w aplikacji użytkownik znajdzie jedną lub dwie pozycje oznaczone jako “Podatek.” Kwoty te należy odjąć od sumy zarobionych środków. Widoczna w aplikacji Uber Driver suma zarobków za dany okres jest kwotą przed potrąceniami partnera (dotyczy każdego użytkownika, niezależnie od formy współpracy).

12.7 Aplikacje Wolt, Stuart, Żabka Jush! i Bolt Food nie pobierają żadnych prowizji od kuriera.

12.8 Firma Avalon jako partner, nie ponosi odpowiedzialności za wysokość, błędy ani sposób naliczania prowizji przez wyżej wymienione aplikacje. Wynika to z braku technicznej i realnej możliwości ingerencji w systemy rozliczeń tych firm. Wszelkie niezgodności użytkownik powinien wyjaśniać bezpośrednio z operatorami aplikacji.

§13. Przejazdy gotówkowe i e-kasa (TAXI)

13.1 Każdy użytkownik aplikacji przewozowych (TAXI) ma możliwość realizowania przewozów osób, za które klient może zapłacić gotówką, bez konieczności posiadania fizycznej kasy fiskalnej.

13.2 Użytkownicy realizujący przewóz osób nie są zobowiązani do wystawiania paragonów w formie papierowej, ponieważ każdy klient otrzymuje paragon w formie elektronicznej, przesyłany na adres e-mail zarejestrowany w danej aplikacji.

13.3 Stosowanie fizycznych kas fiskalnych jest surowo zakazane. Wystawianie paragonów na fizycznej kasie fiskalnej skutkuje podwójnym opodatkowaniem każdego kursu, na który został wydany paragon.

13.4 Za korzystanie z wirtualnych kas fiskalnych aplikacje przewozowe pobierają dodatkowe prowizje, które pokrywa użytkownik:

  • Aplikacja Uber pobiera 0,07 zł brutto za każdy przejazd.
  • Aplikacja Bolt pobiera 6,77 zł netto za każdy rozpoczęty tydzień, w którym użytkownik korzystał z kasy – niezależnie od ilości przejazdów, opłata pobierana jest z tygodniowym opóźnieniem.
  • Aplikacja FREENOW pobiera 9,22 zł brutto za każdy rozpoczęty tydzień, w którym użytkownik korzystał z kasy – niezależnie od ilości przejazdów, opłata pobierana jest z tygodniowym opóźnieniem.

§14. Zajęcia komornicze i obowiązek przekazania wynagrodzenia

14.1 W przypadku otrzymania przez Avalon (jako podmiot współpracujący lub zatrudniający) zawiadomienia o zajęciu wynagrodzenia z tytułu prowadzonego przeciwko Kurierowi/Kierowcy postępowania egzekucyjnego, Avalon jest prawnie zobowiązana do przekazywania potrąconych kwot bezpośrednio na rachunek wskazany przez organ egzekucyjny (np. komornika sądowego). Obowiązek ten wynika z przepisów art. 881 §1 Kodeksu postępowania cywilnego oraz art. 87 i 88 Kodeksu pracy, które nakładają na płatników wynagrodzenia obowiązek realizacji zajęcia, niezależnie od woli osoby, której wynagrodzenie dotyczy.

14.2 W przypadku zbiegu egzekucji (tj. otrzymania więcej niż jednego zajęcia od różnych organów egzekucyjnych), Avalon – zgodnie z przepisami art. 773 §2 Kodeksu postępowania cywilnego – nie ma możliwości dokonania rozliczenia oraz wypłaty wynagrodzenia Kurierowi/Kierowcy do czasu otrzymania jednoznacznej informacji od właściwego organu egzekucyjnego (np. wskazania, który komornik przejmuje prowadzenie sprawy i na jaki rachunek mają być kierowane potrącone środki). Działanie to ma na celu zapewnienie zgodności z przepisami prawa oraz uniknięcie odpowiedzialności finansowej za nieprawidłową realizację zajęcia.

§15. Inne opłaty w Avalon

15.1 Firma Avalon pobiera opłatę w wysokości 50,00 zł za każde pismo związane z obsługą komorniczą użytkownika (obejmującą m.in. koszt wysyłki).

15.2 Za wydanie zaświadczeń lub innych dokumentów kadrowych firma Avalon pobiera opłatę w wysokości 50,00 zł (obejmującą koszt wysyłki).

15.3 Firma Avalon pobiera roczną opłatę aministracyjno – księgową w wysokości 40,00 zł. Która zostanie doliczona do rozliczenia w systemie SPIRIT24

15.4 Jeżeli na prośbę użytkownika został aktywowany Pakiet MultiSport, firma Avalon może pobierać opłatę za tę usługę. Aktualny cennik pakietu jest przesyłany użytkownikowi drogą mailową przed aktywacją. Zawieszenie pakietu jest możliwe do 14. dnia miesiąca na kolejny miesiąc i wymaga zgłoszenia mailowego w wyznaczonym terminie. Brak płatności nie jest jednoznaczne z wypowiedzeniem pakietu.

15.5 Avalon może pobierać od użytkownika opłaty lub prowizje za wynajem pojazdu (samochodu, roweru lub skutera).

15.6 Avalon może potrącać od użytkownika zadłużenie wynikające ze współpracy z aplikacjami przewozowymi lub kurierskimi, obejmujące:

  • Korekty,
  • Opłaty za sprzęt,
  • Inne potrącenia wynikające z raportów dostarczanych przez aplikacje przewozowe lub kurierskie.

§16. Kary umowne TAXI

16.1.1 Avalon niezależnie od wysokości poniesionej szkody, nałoży na użytkownika korzystającego z aplikacji służących do przewozu osób (tj. Uber, Bolt, FREENOW, Bliq lub każdej innej) karę umowną w przypadkach oraz kwotach określonych w umowie najmu pojazdu.

16.1.2 W przypadku wykonywania przez użytkownika Usług Przewozu bez ważnego wypisu z licencji Taxi, o której mowa w art. 5b ust. 1 pkt 3 Ustawy o Transporcie Drogowym, lub wykonania innego przewozu niż krajowy transport drogowy osób taksówką, lub bez wypisu z licencji, użytkownik zapłaci karę umowną na rzecz Avalon w wysokości 100.000 PLN za każdy przypadek naruszenia;

16.1.3 W przypadku stwierdzenia, że którykolwiek z dokumentów przedłożony przez Użytkownika w procesie rejestracji oraz weryfikacji dokumentów jest przerobiony lub podrobiony, Użytkownik zapłaci karę umowną na rzecz Avalon w wysokości 50.000 PLN za każdy przypadek naruszenia;

16.1.4 W przypadku niewyposażenia się Kierowcy w wypis z licencji, zaświadczenie lekarskie lub psychologiczne o braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy, podczas wykonywania przewozu osób, Użytkownik zapłaci karę umowną na rzecz Avalon w wysokości 500 PLN za każdy przypadek naruszenia.

16.2 Zastrzeżenie kar umownych, o których mowa powyżej, nie wyłącza uprawnienia Avalon do dochodzenia od Użytkownika na zasadach ogólnych odszkodowania w kwocie przekraczającej wartość zastrzeżonej kary umownej. Kara umowna płatna będzie przez Użytkownika na rzecz Avalon w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania do jej uiszczenia na rachunek bankowy Spółki Avalon wskazany w wezwaniu.

16.3 Akceptując niniejsze Zasady Współpracy, Użytkownik wyraża zgodę na możliwość dokonania potrącenia naliczonych przez Avalon kar umownych wraz z wymagalnymi na dzień dokonania potrącenia wierzytelnościami Użytkownika wobec Avalon.

16.4 Nie ponosimy odpowiedzialności za działania lub zaniechania Pasażera lub współpasażerów i nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody, które możesz ponieść Użytkownik lub Pojazd Użytkownika w wyniku działania lub zaniechania Pasażera lub współpasażerów.

16.5 Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie Zasad Współpracy, Umowy lub innych obowiązujących przepisów prawa lub regulacji i zobowiązany jest zaprzestać naruszeń, a następnie je naprawić, natychmiast po otrzymaniu stosownego wezwania od Avalon lub jakiegokolwiek organu państwa. Użytkownik zwalnia Avalon z odpowiedzialności za wszelkie bezpośrednie lub pośrednie straty lub szkody, utratę zysków, wydatki, kary, grzywny, które Avalon może ponieść w związku z naruszeniem przez Użytkownika Zasad Współpracy, Umowy oraz przepisów prawa lub regulacji. Jeśli Pasażer wniesie jakiekolwiek roszczenia wobec Avalon w związku ze świadczeniem przez Użytkownika Usług Przewozu, wówczas Użytkownik naprawi taką szkodę w całości w ciągu 7 dni od otrzymania od Avalono odpowiedniego wezwania. W przypadku, gdy spółka jest uprawnieni do wniesienia jakichkolwiek roszczeń przeciwko Użytkownikowi, Użytkownik zwróci Avalon wszelkie koszty obsługi prawnej związane z oceną szkody i dochodzeniem roszczeń związanych z odszkodowaniem za taką szkodę.

16.6 Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za przestrzeganie wszystkich odpowiednich przepisów prawa i regulacji, a także Zasad Współpracy i Umów, w tym również za odpowiednie ubezpieczenie samochodu Użytkownika oraz wszystkich obowiązujących przepisów konsumenckich.

16.7 Kierowca taksówki zobowiązany jest do przyjmowania i realizacji wszystkich kursów wyłącznie za pośrednictwem zatwierdzonych aplikacji taksówkarskich lub przy użyciu taksometru oraz kasy fiskalnej, jeśli taksometr jest zainstalowany w pojeździe.

16.8 Przyjmowanie kursów oznakowanym samochodem (w tym w szczególności z lampą taxi) w celach zarobkowych bez wykorzystania zatwierdzonych aplikacji taksówkarskich lub bez użycia taksometru (w przypadku jego posiadania) jest surowo zakazane. Wszelkie kursy realizowane poza wyżej wymienionymi środkami są traktowane jako naruszenie Zasad Współpracy i podlegają karze w wysokości 10 000 zł (dziesięć tysięcy złotych). Naruszenie niniejszego punktu Zasad Współpracy będzie skutkować natychmiastowym nałożeniem kary finansowej oraz może prowadzić do dalszych konsekwencji, włącznie z rozwiązaniem umowy z kierowcą oraz zwrotem wypisów z licencji taksówkarskiej firmie Avalon.

§17. Zgoda na przetwarzanie danych PZPA Solution

17.1 “Oświadczam, że zostałem poinformowany o możliwości zgłaszania do rejestru FLEETCHECK PZPA Solutions Sp. z o.o. naruszeń związanych z wykonywaniem moich obowiązków, w tym w szczególności związanych z zadłużeniem. Przyjmuję do wiadomości, że mam prawo do sprzeciwu wobec wpisu do rejestru oraz jego sprostowania.

17.2 „Wyrażam zgodę na dokonanie przelewu (cesji) mojej wierzytelności wynikającej z zawartego stosunku prawnego (umowy współpracy/zatrudnienia) na rzecz uprawnionego podmiotu wskazanego przez PZPA Solutions Sp. z o.o., w zakresie zgodnym z celem opisanym w rejestrze przewinień kierowców/kurierów oraz zasadami przetwarzania danych osobowych. Ponadto, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu dochodzenia roszczeń wynikających z powstałych zaległości płatniczych oraz na przekazanie informacji o moim zadłużeniu do instytucji zajmujących się oceną zdolności kredytowej i wiarygodności płatniczej, w tym Biura Informacji Kredytowej S.A. (BIK), zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Oświadczam, że zostałem poinformowany o możliwości dokonania cesji w ramach rozliczeń, jak również o zachowaniu przysługujących mi praw, w tym prawa dostępu do danych, ich sprostowania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.”

§18. Kontakt z firmą

Preferowane kanały komunikacji

18.1 Głównym kanałem komunikacji jest adres e-mail kontakt@avalon-logistics.pl lub poprzez Panel Spirit24 www.spirit24.pl

18.2 Na wiadomości e-mail odpisujemy maksymalnie do 48 godzin w dni robocze od otrzymania wiadomości z zapytaniem.

18.3 Głównym numerem telefonu jest numer centrali telefonicznej obsługiwanej przez pracowników firmy Avalon Logistics Group w całej Polsce: (+48) 514 833 888.

18.4 Pytania dotyczące rozpoczęcia współpracy mogą być kierowane również za pośrednictwem social mediów:

Facebook, Whatsapp, Telegram

18.6 W sprawach dotyczących konta, rozliczeń, zamówień lub wrażliwych danych osobowych należy kontaktować się wyłącznie z adresu e-mail lub numeru telefonu, których użytkownik użył podczas rejestracji w portalu rozliczeń SPIRIT24.

18.7 Firma Avalon zastrzega sobie prawo do mailowej lub telefonicznej weryfikacji użytkownika w celu potwierdzenia jego tożsamości podczas próby kontaktu.

18.8 Maksymalny okres, w którym użytkownik może zgłaszać niezgodności dotyczące wypłat i przelewów to miesiąc (30 dni) od daty otrzymania przelewu. Niezgodności zgłaszane po tym okresie nie będą wyjaśniane i nie podlegają reklamacji.


Masz pytania lub chciałbyś
porozmawiać o współpracy?

Zadzwoń
+48 514 833 888
Pobierz aplikację Spirit24
Panel Spirit 24

Gotowy, by zacząć?

Zarejestruj się i podpisz umowę online. Dołącz do nas