wróć do listy

Co muszę wiedzieć o pracy w Glovo?

Poznaj najważniejsze informacje na temat pracy jako kurier Glovo.

Stawki 

W Glovo zarabia się za dostarczenie zamówienia oraz dystans przebyty z zamówieniem do klienta.

Stawki w Glovo są zmienne, zależą od miasta. W niektórych miastach, szczególnie tych nowych, na początku obowiązuje gwarantowana stawka godzinowa. 

W czasie zwiększonego zapotrzebowania pojawiają się atrakcyjne mnożniki.

Glovo wprowadza również cyklicznie różne atrakcyjne bonusy oraz wyzwania, dzięki którym można zarobić dodatkowo nawet 1200 zł w ciągu miesiąca. O wszystkich akcjach specjalnych Glovo informuje mailowo oraz w aplikacji w zakładce wyzwania. Warto być z tym na bieżąco.

Ogólne zasady pracy

W Glovo należy rezerwować wcześniej godziny pracy w grafiku. 

W zarezerwowanym czasie nie zależy opuszczać strefy obsługi, w której należy znaleźć się chwilę przed rozpoczęciem godzin pracy. Nie należy również znajdować się na granicy strefy, ponieważ może to się wiązać z anulowaniem godzin pracy.

Należy dbać o to, żeby bateria w telefonie była naładowana powyżej 20%, inaczej aplikacja może przestać działać, a to oznacza nieobecność w pracy.

Zawsze trzeba mieć włączoną lokalizację w urządzeniu 

Najlepszą praktyką jest uruchomienie automatycznej akceptacji zamówień, dzięki temu wpada najwięcej zleceń.

Należy odbierać wszystkie telefony od działu wsparcia oraz reagować na powiadomienia.


Należy mieć włączony GPS i stały dostęp do sieci oraz precyzyjną lokalizację za pomocą Wi-Fi (nawet nie połączone z żadną siecią powoduje że nasza lokalizacja jest lepiej rozpoznawana).


Ocena pracy i oczekiwania wobec kuriera

Od oceny pracy kuriera zależy dostępność grafiku, im wyższa ocena tym szybciej będzie otwierał się Twój grafik. 

Należy uważać na to, aby nie przepisywać zbyt często zamówień na innego kuriera, ponieważ dopuszczalna ich ilość wynosi 1-2 razy miesięcznie. Używanie tej funkcji skutkuje obniżeniem punktacji za doskonałość, oraz może spowodować ograniczony dostęp do aplikacji.
Przepisanie zamówienia na innego kuriera poprzez kontakt z działem wsparcia jest możliwy gdy:

  • mamy problem z pojazdem, który możemy rozwiązać na miejscu (np. przebita dętka, problem z łańcuchem,             tankowanie, itp.);
  • kończy nam się zmiana i nie mamy zarezerwowanej następnej godziny;
  • rzeczywista odległość przekracza limit dla naszego pojazdu.

W celu usprawnienia czasu przepisywania zamówień w tym przypadku, należy przesłać do działu wsparcia zrzut ekranu z aplikacji nawigacyjnej (np. Google Maps) pokazujący trasę z naszej lokalizacji do punktu odbioru oraz do miejsca dostawy.
Nigdy nie zwlekamy z przepisywaniem zamówień, gdyż wpływa to znacznie na czas dostawy.
Nie trzymamy się granicy strefy - tam kurierzy otrzymują mniej zamówień.
Jeżeli rezerwujemy blok godzinowy, musimy się pojawić na tę godzinę. Jeśli nie jesteśmy w stanie pracować w danym przedziale czasowym, który zarezerwowaliśmy, musimy to zakomunikować.
Więcej niż 24 godziny przed rozpoczęciem zmiany - możemy zrobić to sami w kalendarzu w aplikacji (odklikując dany blok).
Mniej niż 24 godziny przed rozpoczęciem zmiany - piszemy na czat w aplikacji. Godziny anulowane na mniej niż 24 godziny przed rozpoczęciem zmiany mają negatywny skutek na punktację za doskonałość, natomiast nie komunikowanie zmian w grafiku może skutkować ograniczeniem dostępu do aplikacji.
Jeżeli otrzymamy zamówienie, wyruszamy nie więcej niż 2-3 minuty po pojawieniu się powiadomienia.
Zamówienia powinny być dostarczane poniżej 40 minut, a zamówienia partnerskie poniżej 30 minut.
Staramy się, aby zamówienia nie były anulowane z naszej winy.
Dbamy, aby kontaktować się z klientem bezpośrednio, na przykład w sytuacji kiedy nie ma wybranego smaku chipsów i chcemy zapytać czy inne będą w porządku lub gdy brak jednego z produktów.


 Płatność gotówką


Razem z zamówieniem otrzymasz informację, że będzie ono opłacone gotówką. Pamiętaj, żeby zawsze sprawdzić jaki sposób płatności wybrał klient.
W przypadku zapłaty gotówką będą potrzebne Ci pieniądze do wydania reszty. W aplikacji zawsze widzisz ile gotówki Glovo powinieneś mieć przy sobie, w większości miast jest to 70 zł.
Kiedy już odbierzesz gotówkę od klienta, w aplikacji będziesz miał podgląd Twojego salda gotówkowego.
Jeśli będziesz posiadał więcej niż 70 zł (kwota może się różnić w zależności od miasta) możesz zapłacić gotówką za zamówienia w sklepie lub restauracji, aplikacja często będzie narzucać formę płatności sama - obserwuj jaki pojawi się symbol (wtedy stan gotówki w aplikacji będzie odjęty od stanu rzeczywistego).
Jeśli na koniec dnia zostanie Ci więcej niż 70 zł (kwota może się różnić w zależności od miasta) gotówki aplikacja poprosi Cię, abyś wypłacił sobie różnicę jako część pensji.

 

Gotówka w Glovo, czemu się nie zgadza? 

Rozbieżności w stanie pobranej gotówki z Glovo wynikają faktu, że całościowe rozliczenie dostaw jest od niedzieli do niedzieli, natomiast gotówki - od wtorku do wtorku. 

Czyli jeśli w okresie 2 tygodni między niedzielami zarobisz 1000 zł za dostawy i pobierzesz 300 zł w gotówce, a w poniedziałek i wtorek po zakończonym tygodniu pobierzesz 50 zł gotówki to w rozliczeniu pojawi się kwota 350 zł, a nie 300 zł.

 

Kiedy otrzymam przelew środków z Glovo? 

Dokładamy wszelkich starań, aby przelew był na Twoim koncie już w piątek co dwa tygodnie. Jeżeli nie otrzymałeś przelewu do poniedziałku do godziny 16:00, daj nam znać jak najszybciej wysyłając email na rozliczenia@avalon-logistics.pl  (w treści imię, nazwisko i krótka informacja „ brak przelewu za Glovo….”).
Postaramy się jak najszybciej zlokalizować problem i zainterweniować.

  

oceń artykuł
100 % osób oceniło artykuł jako pomocny

Przeczytaj także